Jafaris Köpvillkor

Senast uppdaterad: maj 27, 2020

Beställning
Genom slutförande av köp godkänner du också dessa köpvillkor varvid ett bindande B2B avtal mellan säljare-köpare uppstår. Vid mottagen order skickas automatiskt en orderbekräftelse per e-post med information om beställningen. Jafaris Group AB reserverar sig från leverans av specifika varor i de fall lagersaldo varit felaktigt vid tidpunkten för kundens order. Kan Jafaris inte leverera enligt orderbekräftelse kommer du som kund att kontaktas inom 1 arbetsdag via e-mail.

Inom 1-2 arbetsdagar får du en leveransbekräftelse med spårlänk för ditt paket.

Betalning
Betalning sker via faktura med 14/30 dagars betaltid.

Priser och orderbelopp
Produktpriser på jafaris.se anges exklusive moms och frakt. Fraktkostnad adderas i kundvagnen/kassan förutom i de fall då fraktfritt gäller. Jafaris Group AB reserverar sig för eventuella pris- och tryckfel.

Prislista/marginal på produkterna
Priserna/marginalerna du ser i webshoppen är de som gäller för just dig. Priserna redovisas ex moms där 12% moms på livsmedel och 25% moms på tillbehör tillkommer.

Frakt
Alla beställningar skickas med DHL – Paket eller PostNord Parcel med leverans  till angiven adress med 1-2 arbetsdagars leveranstid. Fraktkostnaden debiteras dig som kund och följer nedan lista:

Leveranstid
Order lagd innan 14.00, där samtliga varor finns i lager, skickas samma dag, annars nästkommande vardag. Leveranser inom Götaland och Svealand är oftast framme nästkommande vardag om ordern är lagd innan 14.00. Leveranser till Norrland (Norr
om Sundsvall i alla fall) och öar utan broförbindelse (t.ex Gotland) har ytterligare 1-2 arbetsdagar i leveranstid.

Om någon produkt är beställningsvara (anges i informationstexten vid produkten) så gäller leveranstid enligt informationstexten vid produkten.

Leveransstatus
Du får ett Kolli-ID (sändningsnummer) skickat till dig efter beställning om du väljer PostNord. Därefter kan du spåra ditt paket via länken i mailet eller appen “Mina Paket”. Väljer du DHL får du ingen spårlänk men ditt paket levereras normalt till din butik (oavsett speditör) inom 1-2 arbetsdagar.

Ångerrätt / Reklamation
Jafaris tillämpar inte ångerrätt eller öppet köp vid B2B-handel. Däremot har du givetvis rätt att reklamera varor som blivit skadade under frakten. Det är din uppgift att kontrollera godset vid mottagande, är det skadat anmäler du detta till den speditör du fått paketet levererat med, senast 7 dagar efter mottagande. Skicka även ett mail med bild på varorna till ibrahim@jafaris.se så hanterar vi ärendet och skickar nya varor vid behov.

Gamla produkter – vi tar risken
Vi på Jafaris vill ta bort all risk för dig. Vi tror att enda sättet att uppnå en riktigt win win situation är om vi eliminerar din oro, nämligen att stå med ett osäljbart lager. Om du har produkter med kort hållbarhet kvar, dock MINST 3 månader, så har du rätt att returnera dem i utbyte mot nya. Meddela oss via ibrahim@jafaris.se så löser vi retur + frakt för de nya produkterna. Du debiteras kostnaden för dessa frakter.

Uppsägning av samarbete
Vid uppsägning av samarbetet (från båda parter) har du full rätt att returnera produkterna till oss förutsatt att det är minst 3 månader hållbarhet kvar. Vid mottagande av de returnerade produkterna, och efter översyn så att de är i gott skick, gör vi en kredit på de varor vi fått in och som är möjliga att sälja.

Vi vill inte att gamla produkter finns ute i butik eller att de rabatteras. Meddela oss så bokar vi returfrakten.

Tvist
Vid en eventuell tvist kommer vi att följa Allmänna reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer.

Force Majeure
Jafaris Group AB fritar sig från skyldigheten att fullfölja sin del av avtalet och från skyldighet att erlägga skadestånd om Jafaris åtaganden inte alls eller endast till onormalt hög kostnad kan fullgöras på grund av krig, upplopp, blockad, eldsvåda, explosion, eller ingrepp av offentlig myndighet som Jafaris heller inte kunnat förutse. Jafaris Group AB är inte ansvarig för skada som beror på lagbud, myndighets åtgärd, krigshändelse, strejk, blockad, bojkott, lockout eller annan liknande omständighet. Förbehållet i fråga om strejk, blockad, bojkott och lockout gäller även om Jafaris Group AB är föremål för eller själv vidtar sådan konfliktåtgärd.